Când cumpărăm o maşină premium, presupunem, pe bună dreptate (mai ales dacă ne raportăm la preţ), că tot ce primim este la cel mai înalt nivel de tehnologie. Dar această impresie este uneori greşită.
Există echipamente standard care nu se ridică la nivelul prestigiului mărcii sau nu oferă nivelul de confort pe care îl aşteptăm.
Vă prezentăm, din proprie experienţă, câteva echipamente standard care ar trebui neapărat înlocuite cu unele opţionale, ce oferă mai mult confort.
BMW Serie 1, 3 şi 5
Scaunele sport cu reglaj manual sunt obligatorii la Serie 1, 3 şi 5, deoarece cele de bază sunt foarte slabe. Reglajul pe înălţime este foarte prost la cele de bază cu doar două poziţii, la fel ca la Dacia Logan! În plus, la fel ca la Logan, trebuie să te ridici de pe scaun când vrei să-l reglezi pe verticală.
De aceea, este indicat să alegi ori scaunele sport (opţiunea 481) sau scaunele faţă reglabile electric cu memorie pentru şofer (opţiunea 459). Doar M5, M550d şi 550i au standard scaune reglabile electric, deci, dacă bugetul îţi permite, în aceste cazuri ai, din start, soluţiile minim acceptabile în contextul clasei.
Mercedes-Benz ML
Suspensia pneumatică Airmatic e cvasiobligatorie deoarece cea clasică cu arcuri de oţel nu oferă un confort pe măsura renumelui Mercedes. Suspensia Airmatic (opţiunea 489) este standard la ML500 şi ML63 AMG, dar opţională la ML 250 Bluetec, ML 350 BlueTec şi ML 350.
Aceasta nu doar îmbunătăţeşte substanţial confortul faţă de suspensia clasică, dar permite şi reglajul gărzii la sol. Concret, oferă posibilitatea de a coborî garda la sol la viteze mari pe autostradă şi de a o ridica la abordarea terenurilor dificile.
Porsche Cayman
Nu combina niciodată jantele mari de 20 de inci cu suspensia clasică, deoarece ruinează confortul. Aşadar, ori o maşină clasică cu jante de 17 inci, iar cine vrea jante mari, neapărat să comande şi suspensia PASM.
Jantele de 20 de inci „Carrera S” arată superb pe Cayman, dar afectează drastic confortul, orice denivelare cât de mică fiind resimiţită în scaun chiar şi pe o autostradă de bună calitate. O configurare mai eficientă sunt jantele de 19 inci, combinate cu suspensia PASM, care costă la jumătate faţă de jantele de diametru mai mare.
Range Rover Sport
Trenul de rulare standard nu pune în valoare calităţile legendare ale lui Range Rover Sport.
De aceea, trebuie optat, înainte de orice, pentru pachetul off-road P2.
Acesta include sistemul Terrain Response 2 cu funcţie Auto (alege automat programul de rulare, nu doar manual), Torque Vectoring cu diferenţial blocabil (pe spate), program Dynamic şi reductor (doar la SDV6).
Programul P2 are numele de cod 074QC. Există şi un pachet off-road mai ieftin, P1 (cod 074QA) cu Terrain Response 2 Auto, reductor şi suspensie adaptivă, dar acesta nu are nici diferenţial blocabil pe spate şi nici program Dynamic cu bare stabilizatoare active. Ca atare, pachetul off-road P2 este alegerea naturală, mai ales că un Range Rover Sport nu este ieftin din start; aşadar, în acest caz, economia chiar nu se justifică.
Audi A6 Allroad
Suspensia pneumatică adaptivă este dotare standard pe Audi A6 Allroad şi doar opţională pe Audi A6, respectiv Audi A6 Avant. Aşadar, dacă eşti amator de A6 sau A6 Avant, bifează această dotare, ori optează pentru un model second-hand astfel configurat.
Echipamente standard – concluzie
În concluzie, dacă vă cumpăraţi o maşină nouă, este bine ca, înainte de a opta pentru un sistem de navigaţie sau un sistem audio scump, să comandaţi echipamentele de confort menţionate mai sus.
Dacă, însă, sunteţi în situaţia de a cumpăra o maşină premium second-hand dintre modelele enumerate mai sus, pe lângă verificările normale pe care trebuie să le faceţi, e bine să consultaţi şi lista de dotări a maşinii.
Oferta de modele second-hand premium este foarte mare şi diversă şi e imposibil să nu găsiţi o maşină cu dotările de confort optime. Iar, de multe ori, pentru aceste dotări suplimentare nici nu trebuie să plătiţi în plus, pentru că s-au amortizat demult.
Comandă-ți mașina acum.
Noi rezolvăm toate demersurile administrative
și ți-o aducem la cheie.