VOLVO_EX30_WEBCAR

Volvo EX30 – cel mai mic SUV de la Volvo

Vorbim azi despre modelul electric de la Volvo EX30. Este cel mai mic SUV electric compact, Așa cum ne-am obișnuit, Volvo este sinonim cu maximum de siguranță, sustenabilitate și tehnologii avansate.
Așadar, l-am testat și iată care sunt, după părerea noastră, plusurile și minusurile.
VOLVO_EX30_WEBCAR
VOLVO_EX30_WEBCAR
VOLVO_EX30_WEBCAR
La prima impresie putem zice că e o mașină frumoasă ca și design exterior. Se remarcă prin linii moderne și aerodinamice, care conferă mașinii un aspect dinamic și futurist.
VOLVO_EX30_WEBCAR
Logo VOLVO pe capotă și faruri cu leduri foarte elegante.
La prima vedere, de negăsit cum să le aprindem, obișnuiți fiind cu clasică manetă din stânga volanului.
De unde se aprind farurile? De pe panoul central de navigație. Îl vom prezenta mai târziu mai în detaliu.
Jante și cauciucuri de 19 inch, foarte frumoase și gândite de către inginerii Volvo să asigure maximul de siguranță în rulare.
Semnătura VOLVO se păstrează. Stopurile din spate care sunt prelungite până pe lunetă, eleronul și elementele specifice brandului. Ca și variații de culoare, dacă vreți să alegeți, nu aveți decât cinci culori la dispoziție.
VOLVO_EX30_WEBCAR
Interiorul
Bordul are lumină ambientală și toate piesele interioare folosite la fabricare sunt din materiale reciclate. Ceea ce ne place. Interiorul este aparent simplist pentru că observăm lipsa butoanelor.
VOLVO_EX30_WEBCAR
VOLVO_EX30_WEBCAR
Ce ne atrage atenția este mânerul portierei care ni se pare foarte interesant și volumul foarte mare în locul de depozitare de pe portieră. Am testat și încap în el 5 sticle de apă, ceea ce nu o să vedeți la alte mașini de dimensiunea acesteia.
VOLVO_EX30_WEBCAR
În mijloc este un loc de depozitare pentru telefon, cu încărcare wireless. Suporturile de pahare ascunse sub cotieră. Se deschide prin simpla apăsare și este reglabil pentru unul sau două pahare.
Torpedoul. Dacă îl căutați, nu îl veți găsi din prima. Deschiderea lui se activează din panoul multimedia.
La Volvo EX30 panoul multimedia controlează tot. Până și Ambiența – muzică prestabilită în funcție de mood-ul șoferului. E un lucru drăguț și ne place.
Alte opțiuni diverse de navigare din panou – conectare telefon, apelare, YouTube, hartă și setarea traseului sau a destinației cu comandă vocală.
În rest, avem un panou panoramic foarte mare cu protecție UV, parasolare cu oglindă, butoane pe volan pentru volum, schimbătorul de viteze cu buton de parcare.
Suntem obișnuiți ca în zona cotierelor să avem un mare buton plin de butoane cu diferite funcții. Nu și la VOLVO EX30.
VOLVO_EX30_WEBCAR
Aici sunt doar patru butoane – închidere/deschidere geamuri și blocare/deblocare mașină.
Scaunele din față sunt însă foarte confortabile, din materiale reciclabile și bine înțeles nelipsitul steag al Suediei atașat la îmbinarea tapițeriei spătarului.
VOLVO_EX30_WEBCAR
VOLVO_EX30_WEBCAR
Pe scaunele din spate e cam incomod, spațiul e limitat la picioare.
Dar ne place că plafonul este înalt și nu deranjează nici chiar pasagerii cu statură mai înaltă. Buzunarele de pe spătarele scaunelor din față sunt interesante, au spațiu separat pentru tabletă și telefon. Mai sunt câteva spații de depozitare suplimentare.
Dar… ce e deranjant, e faptul ca în spate cotiera lipsește cu desăvârșire.
VOLVO_EX30_WEBCAR
La portbagaj ne place că se deschide și se închide rapid din buton. Volumul e unul destul de limitat, doar 318 litri. Oarecum se poate suplimenta volumul prin modificarea poziției panoului de la baza portbagajului.
Test drive
VOLVO_EX30_WEBCAR
Cheia e de fapt un card subțirel, pe care ne-am fi așteptat să aibă sigla VOLVO pe el. Din păcate, nu o are.
Pentru blocarea și deblocarea mașinii, doar se atinge portiera cu cardul și se aude click-ul. Pentru pornirea mașinii, se poziționează cardul în locul special de sub panoul multimedia.
Primul lucru, activăm încălzirea ambientală, în scaune și în volan. Astfel, îi va reduce din autonomie, și vrem să testăm cu cât.
La demaraj, VOLVO EX30 e foarte sprintenă, servodirecția e foarte fină și intuitivă, suspensia e acceptabilă. La frânare, simțim că pare puțin cam moale la apăsare, dar dacă frânăm în mers, frânează eficient.

Abia așteptăm să testăm manevrele de parcare automate. Oprim lângă locul de parcare, setăm locul pe care vrem să parcăm, luam mâna de pe volan și mașina va parca singură, cu precizie maximă. Genial.

VOLVO_EX30_WEBCAR
VOLVO_EX30_WEBCAR
Este ideală pentru oraș mai ales, dar având o autonomie mare, poate fi folosită și pentru distanțe mari.

Ca și concluzie, după testare, experiența de conducere este una foarte sigură, relaxantă și plăcută.

Dacă dorești să vezi întreaga prezentare, urmărește video de pe canalul nostru de Youtube.

Alege-ți mașina Volvo pe WEBCAR

Comandă-ți mașina de la WEBCAR acum. Noi rezolvăm toate demersurile administrative și ți-o aducem la cheie.

Articole asemănătoare

WEBCAR logo
Informații generale

Acest site utilizează cookie-uri pentru a vă oferi cea mai bună experiență de utilizare posibilă. Informațiile cookie sunt stocate în browserul tău și ne ajută să înțeleagem ce secțiuni ale site-ului sunt cele mai interesante și mai utile. Astfel putem crea mai multe conținuturi pe aceea temă și sa te ajutăm în creșterea afacerii tale.

Poți ajusta toate setările cookie-urilor navigând în filele din stânga. Mai multe informații despre politica cookie vei găsi în Politica privind cookie-urile.