Mai scump decât un Passat, mai ieftin decât un Audi A5 – Volkswagen Arteon
Modelul Volkswagen pe care astăzi l-am testat este modelul Arteon, an de fabricație 2019.
Cei de la Volkswagen au gândit acest model ca și concurent pentru Audi A5, însă la un preț mai accesibil, fiind mai ieftin decât acesta.
Totodată, Volkswagen a preluat de la modelul Passat multe elemente, dar a adăugat dotări în plus, ceea ce a făcut ca prețul să fie puțin mai ridicat decât al unui Passat.
Am admirat-o la exterior, apoi am luat pas cu pas toate dotările.
Pentru început am deschis capota și am studiat puțin motorul. Acesta este în 4 cilindri în linie, de 2.0 benzină, care dezvoltă 272 CP.
Farurile din față sunt cu LED, adaptive, intrând în dotarea standard a mașinii. Pe lateral se vede pachetul R-Line care este atât pe interior cât și pe exterior.
Roțile au jante de 20, care se potrivesc foarte bine la designul și forma acestui model.
În partea din spate semnalizările sunt integrate foarte frumos. În partea de jos, din spate, sunt două evacuări care sunt doar parte a designului.
Sigla 4MOTION atașată pe partea din spate arată că această mașină este cu tracțiune integrală.
Portbagajul este foarte spațios, cu o capacitate mare de depozitare. În părțile laterale sunt atașate agățători pentru prinderea bagajelor și transportul lor în siguranță. Sub protecția de jos a portbagajului există încă un mic spațiu de depozitare, pentru obiectele mici.
Deschiderea si închiderea portbagajului este acționată electric, având și senzor pentru manevrarea automată, fără cheie.
În interior am început cu locurile din spate. Spațiul de la picioare este generos pentru pasagerii din spate, ceea ce face ca o călatorie pe locurile din spate să fie foarte confortabilă chiar și pe distanțe lungi.
Pe bancheta din spate au loc și trei pasageri. În cazul în care în spate călătoresc doi pasageri, pe mijlocul banchetei se poate rabata o cotieră cu două suporturi de pahare. Între cele două scaune din față este un panou al sistemului de climatizare iar ca dotare suplimentară, de pe acel panou pasagerii din spate pot activa încălzirea din scaune.
Experiența e și mai plăcută la urcarea pe scaunele din față. Volanul Volkswagen cu system RLine, cu comenzi și padele pe volan este foarte elegant. Displayul din bord este configurabil din comenzile de pe partea dreaptă a volanului.
În partea centrală a bordului Volkswagen a păstrat ceasul emblematic de pe modelul Passat.
Panoul pentru controlul camerelor este amplasat tot in partea centrală a bordului.
Camerele acoperă 360 de grade în jurul mașinii, fiind astfel extrem de sigură la manevre. Are deasemnea asistent pentru parcarea automată.
Sistemul multimedia este Android Auto și Apple Car Play care sunt dotări opționale pentru această mașină.
Sub ecran, este panoul de climatizare pentru două zone si un mic spațiu de depozitare.
Schimbătorul de viteze (cutia de viteze este automată, ăn 7 rapoarte DSG) si panoul de selectare a modului de condus sunt poziționate comod. Modurile de condus ce pot fi selectate sunt Eco, Comfort, Normal, Sport și Individual.
În spațiul dintre cele două scaune din față este amplasat un suport de pahare care se poate și acoperi, și o priză de 12 V. În cotiera rabatabilă este un spațiu de depozitare a lucrurilor personale mici și o mufă de tip USB.
Ambele scaune din față sunt scaune integral electrice, cu tapițerie din piele, cu sistem RLine. Ca și dotare specială, scaunul din stânga, cel al șoferului, are în plus față de scaunul pasagerului din dreapta, memorie și masaj.
Comandă-ți mașina acum.
Noi rezolvăm toate demersurile administrative
și ți-o aducem la cheie.