5 dotari premium Webcar Romania

5 dotări definitorii pentru 5 mărci premium

Parafrazând o zicală celebră, cam asta ne propunem să facem în continuare: să discutăm despre acele echipamente fără de care anumite brand-uri auto – și, implicit, produsele lor – ar fi incomplete. Indiferent câte opționale ar fi bifate în rest.

Ce anume îi determină pe oameni să spună despre cutare purtător al stelei în trei colțuri că este un „Mercedes adevărat”? Ce nu trebuie să-i lipsească unui BMW pentru a reflecta cât mai fidel imaginea mărcii? Avem 5 dotări definitorii pentru 5 mărci premium, doar la un „click” distanță…

Important: nu intenționăm să tratăm problema dintr-o perspectivă tradiționalistă, având origini evident subiective. Iar motivul este cât se poate de simplu: suntem la rubrica „Sfaturi de cumpărare”, unde așa-zisele „mofturi” nu-și au locul. Mai exact, nu vom recomanda o dotare doar pentru că anume producător o promovează intens, ci doar dacă, fără ea, nucleul de trăsături primordiale, pe baza cărora s-au clădit succesul comercial și aprecierea clienților, nu ar străluci la adevărata lui valoare. Iată, de pildă, ce ești obligat să bifezi dacă ești fanul brand-ului din Ingolstadt…

5 dotări premium la Webcar Romania

Audi – Sistemul quattro

Victoriile din Campionatul Mondial de Raliuri au contribuit decisiv la fasonarea unui statut de specialist al tracțiunilor integrale.

Însă nu asta ne determină să-ți spunem că fiecare Audi ar trebui dotat cu sistemul quattro.

Dincolo de orice apreciere emoțională, influențată de clipurile spectaculoase cu Walter Rorhl (& Co.) la volanul “monștrilor” din Grupa B, se află… realitatea: în configurația cu două roți motrice, modelele fabricantului bavarez sunt ca 90% din mașinile lumii. Altfel spus, nu oferă nimic special.

Desigur, la capitolul imagine stă foarte bine, iar designul are propria identitate; în plus, Audi este un as al calității materialelor, finisărilor și asamblării – aparent, suficiente atuuri pentru a justifica suplimentul de preț. Doar aparent, căci nu numai asta contează. Iar, atunci când vei conduce un purtător al cercurilor Auto Union, vei înțelege: cu o tracțiune față prozaică și o direcție care nu implică, singurul echipament care poate salva “sufletul” acestor mașini este foarte eficientul sistem quattro.

În condiții de aderență precară sau în călătoriile desfășurate la un tempo ridicat, calitățile tehnologiei 4×4 vor ieși la iveală și vor face diferența, justificând pe deplin investiția în propria-ți siguranță. Neutralitate, aderență, încredere – pentru aceste lucruri cumperi un Audi, iar ele se manifestă la întregul potențial doar atunci când denumirea modelului vizat este completată de particula “quattro”. Între timp, ceva mai la sud…

BMW – Direcția integrală

Deși a creat, la rândul său, unul dintre cele mai reușite sisteme 4×4 de pe piață – l-am numit aici pe xDrive –, cu mașinile BMW este altă poveste.

Și, chiar dacă nu ești fanul ei, o înțelegi suficient de bine încât să-i respecți morala: fără plăcerea de a conduce, nimic altceva nu mai contează.

5 dotari premium BMW  la Webcar Romania

Poate că nici noi nu privim lucrurile atât de radical, dar fie: dacă acesta este atributul numărul unu al unui BMW adevărat, atunci nu uita să bifezi, de pe lista cu opționale, direcția integrală.

O găsești sub numele de Integral Active Steering în cataloagele modelelor high-end, având prețuri destul de piperate. Pe de altă parte, ideea de a dezlănțui, la nevoie, întreg potențialul dinamic de care este capabil un BMW obligă la menționarea sistemului pe fișa de comandă (sau, evident, de căutare a lui pe descrierea unui model second-hand). Moment din care poți fi sigur că, de la un reprezentant al logo-urilor alb-albastre cu tracțiune spate, nu poți cere mai mult.

De ce atâta tam-tam? Pentru că, așa cum a demonstrat-o în echiparea unor mașini legendare (Nissan Skyline GT-R, Porsche 911), tehnologia ajută la o înscriere mai precisă în viraje, oferind un plus de stabilitate, confort și, bineînțeles, siguranță. În esență, nu este mare filosofie: un creier electronic analizează o serie de parametri (viteza mașinii, unghiul volanului etc.) pentru a determina, instantaneu, care este unghiul potrivit și direcția de bracare a roților posterioare (dar nu mai mult de trei grade).

Da, și direcția: la viteze de sub 60 km/h, roțile din față și cele din spate au orientări opuse pentru a minimiza raza de bracare și a garanta o precizie de top la abordarea curbelor; în schimb, la peste 60 km/h, toate cele patru roți virează în același sens, sporind stabilitatea vehiculului. Referitor la ultimul aspect, BMW spune că Integral Active Steering se va dovedi cu adevărat util atunci când mașina va frâna pe o suprafață cu aderențe diferite, iar măsurile de contrabalansare obișnuite nu vor mai avea efect – cumva, îi credem pe cuvânt. Și așa ar trebui să faci și tu. Trecem la marele rival…

5 dotări premium Mercedes Benz la Webcar Romania

Mercedes-Benz – Suspensia pneumatică

Când vine vorba de confort suprem și trecere suverană peste denivelări, cunoscătorii oferă adresa unui mare specialist: Mercedes-Benz.

Nu este singurul, bineînțeles, dar, la nivelul absolut al exprimării talentului său, doar Rolls-Roycenși, parțial, Bentley pot ține pasul cu producătorul din Stuttgart.

Probabil ești la curent cu studiul potrivit căruia, într-un Mercedes-Benz S-Klasse, ritmul bătăilor inimii scade cu 6% (adică cinci bătăi pe minut) față de cel înregistrat într-un vehicul concurent; ei bine, punem pariu că mașina de test era echipată cu suspensii pneumatice.

Fără o asemenea dotare, serenitatea nu atinge intensitatea maximă – taman starea care definește cel mai bine experiența la bordul unui Mercedes… “adevărat”. Iar, dacă actuala generație S-Klasse o oferă, în sfârșit, în dotarea standard, la alte modele (E-Klasse, M-Klasse, CLS, mai nou și C-Klasse) trebuie să bifezi suspensia pneumatică de pe lista opționalelor. Perspectiva efectuării a sute de călătorii pe “covorul fermecat”? Fără îndoială, neprețuită.

Porsche – Discuri carbon-ceramice

Din nou pe terenul sportivelor. De data aceasta, într-o tabără unde confortul nu se împletește armonios cu dinamica, ci îi este în mod evident subordonat.

Porsche este anticamera unde te antrenezi pentru atingerea extremității superioare a barometrului emoțional – o “Nirvana” ce poate fi trăită doar la bordul celor mai rapide și exclusiviste hypercar-uri.

5 dotări premuim Porsche la Webcar Romania

Ca atare, dacă vizezi achiziția unui model sport sau a celor mai rapide modele Panamera și Cayenne, întregește oda dedicată vitezei cu un set de frâne carbon-ceramice.

Despre ele s-a mai discutat, dar, iată esențialul: structura discurilor, alcătuită dintr-un amestec de carbură de siliciu și fibre de carbon, posedă o duritate și o rezistență mecanică ieșite din comun. Un disc carbon-ceramic poate atinge și 1.300 de grade fără a se deforma, ceea ce înseamnă că frânările, indiferent de frecvenţa şi intensitatea lor, vor păstra nivelul maxim de eficiență.

Mai mult, discurile carbon-ceramice sunt cu până la 50% mai ușoare decât cele din oțel – cu influențe directe și pozitive asupra dinamicii și consumului de combustibil –, iar durabilitatea este pur și simplu uluitoare: la o utilizare normală, ele poate rezista chiar și 300.000 km – de patru ori mai mult decât discurile normale și… foarte probabil mult mai mult decât vei păstra mașina.

Desigur, există și un dezavantaj major: prețul. Precum spuneam și cu altă ocazie, lucruri cu adevărat bune și ieftine nu prea există, așa că, indiferent de producător, discurile de frână carbon-ceramice au costuri exorbitante.

Ar mai fi ceva: discurile carbon-ceramice trebuie solicitate des și intens pentru a da tot ce au mai bun. Altfel, cu excepția durabilității, nu oferă mari avantaje față de unele normale (și, prin urmare, nu-și justifică prețul). Dar totuși: chiar ți-ai lua un Porsche de top știind că o să mergi tot timpul ca la defilare? Așa credeam și noi…

5 dotări premium Land Rover la Webcar Romania

Land Rover – Terrain Response 2

Exceptând modelele tot-teren veritabile – construite pe șasie separate de caroserie și beneficiind de avantajele punților rigide și diferențialelor blocabile –, aproape că nu există SUV care să se poată descurca în teren accidentat mai bine decât un Land Rover (în special Discovery și team-ul Range Rover, Range Rover Sport).

De fapt, printre cele având la bază caroserii autoportante și suspensii independente, ne vine în minte unul singur: Mercedes GL. Pe de altă parte, Land Rover, cu a sa faimă de “cățărător”, chiar invită la aventuri în off-road, unde vei avea nevoie de un sistem ca Terrain Response.

E simplu: pe un drum desfundat sau o cărare de munte, te pot aștepta multe surprize. Deloc plăcute: vorbim de zone înnămolite și rampe acoperite cu pietriș, apoi porțiuni cu iarbă udă, nisip și chiar zăpadă. Ei bine, Terrain Response are… exact ceea ce-i sugerează și numele: un răspuns pentru toate, printr-o simplă apăsare (sau rotire) de buton. În momentul în care un mod de conducere este selectat, sistemul modifică răspunsul motorului, transmisiei, diferențialului central și tehnologiilor ce veghează asupra stării șasiului, astfel încât mașina să se adapteze perfect la condițiile de rulare.

Mai mult, dacă optezi pentru un Range Rover sau Range Rover Sport, ai posibilitatea să soliciți cea de-a doua generație a acestui sistem-minune, ce adaugă un program automat de funcționare; astfel, chiar de ești un novice în de-ale off-road-ului, vei ieși din majoritatea încurcăturilor ca un profesionist. Concluzie? Asigură-te că alegi un Land Rover cu Terrain Response și, acolo unde este cazul, fă un upgrade la Terrain Response 2.

Concluzie

Vehiculele din segmentul premium oferă avantajul celor mai noi tehnologii cu mult înainte ca acestea să fie disponibile pe mașinile populare. Altfel spus, dai un ban, dar stai în față. Fiecare dintre noi are propria percepție vizavi de configurația ideală, în funcție de gusturi și necesități, dar, când vine vorba de produsele anumitor mărcilor, există unele dotări-cheie care trebuie bifate înaintea tuturor. Motivele au fost deja expuse; acum, spune-ne doar pe ce modele le dorești.

Comandă-ți mașina acum.

Noi rezolvăm toate demersurile administrative
și ți-o aducem la cheie.

Articole asemănătoare