Butoane_bord_Webcar

Cele mai interesante butoane de pe bord

A trecut vremea în care singurele butoane de pe bord erau doar cele de radio și pentru pornit caseta audio cu bandă. Acum, când te așezi la volanul unei mașini, te simți ca un pliot de avion. Peste tot butoane, care mai de care mai colorate și mai iluminate.
Așadar, care e cel mai „misto” buton din mașina ta, și ce face?

Butoane, butoane…. Dacă urmezi logica majorității producătorilor, ai crede că inginerii marilor branduri sunt cele mai urâte persoane de pe fața pământului. Pentru unii, nu este nimic mai enervant într-o mașină modernă decât să trebuiască să mergi într-un submeniu al touchscreen-ului doar pentru a regla controlul climei.

Într-adevăr sunt frumoase și elegante bordurile cu cadrane, comutatoare și butoane. Cu cât sunt mai mule, cu atât mai frumos, ar zice alții.
Ceea ce ne aduce la întrebarea de astăzi. Care este cel mai tare buton din mașina ta și ce face? Pentru a începe, iată câteva dintre preferatele noastre.

1. Butonul de pornire a motorului Mercedes-Benz SLR McLaren

Avem o relație de dragoste-ura cu butoanele de pornire ale motorului. În mașinile moderne cu pornire fără cheie, acestea au o mulțime de sens – urcă, așează-te și pornește fără bătaia de cap de a îți căuta cheile. Dar nu toată lumea a făcut-o corect. În unele cazuri trebuie să introduci și să rotești o cheie înainte de a porni mașina printr-o apăsare separată, ceea ce e practic încă un pas inutil al întregului proces de pornire.

Cu toate acestea, au existat câteva butoane de pornire incontestabil de grozave, de la butonul mare roșu al Honda S2000 până la comutatorul modern, în stilul avionului, Mini Cooper. Dar poate cel mai tare trebuie să fie cel de la Mercedes-Benz SLR McLaren. Ridicarea capacului schimbătorului de viteze, apăsarea butonului…iar după apăsare, va trebui să inchizi capacul.

Butoane_bord_Webcar
Ceea ce e foarte fain, doar că practic e un pas în plus, și nu chiar ar fi fost necesar. Cred că unii dintre noi ne vom simți ca și cum am trage tiruri de mitralieră dintr-un avion de vânătoare.

2. Butonul M Drive al BMW E60 M5

În zilele noastre, a avea diverse moduri de motor și șasiu pentru mașinile performante este un fapt destul de comun, cu capacitatea de a reduce puterea unui motor de înaltă performanță atunci când preferi să nu dezlănțui iadul în parcarea supermarketului local. Dar când a fost lansat E60 M5, astfel de caracteristici nu erau obișnuite, ceea ce făcea ca butonul M Drive să fie destul de special.

Amplasat într-o loc oarecum inofensiv, alături de comenzile audio de pe volan, butonul M Drive îți permitea să-ți setezi propriile personalizări pentru diferiți parametri ai mașinii.

Butoane_bord_Webcar
Cu o singură atingere, puteai dezlănțui cei 500 de cai putere din motorul mașinii, puteai activa un afișaj heads-up personalizat, puteai rigidiza amortizoarele, seta cutia de viteze și chiar să ajustezi poziția scaunelor.

Magic pentru anii 2000.

3. Funcția de curățare cu ultrasunete a oglinzilor Toyota Celsior

De-a lungul anilor 1990 și 2000, modelele japoneze păreau să aibă unele dintre cele mai tari tehnologii, dintre care unele nu au ajuns să fie cu adevărat populare. Toyota a fost regele acestui lucru, mașinile lor având o funcție de balansare pe gurile de ventilație HVAC și unele mașini având chiar și reglare electrică pentru înălțimea centurii de siguranță.

O altă caracteristică rară care pare că ar fi trebuit să prindă este curățarea cu ultrasunete a oglinzilor laterale.
Modul de funcționare: trimiterea de impulsuri ultrasonice direcționate timp de 6 secunde pentru a curăța oglinzile de picăturile de ploaie.
Butoane_bord_Webcar
Potrivit celor care le-au folosit, metoda nu a fost la fel de eficientă în timpul mersului, mai ales la o viteză de rulare mai mare, dar este totuși o modalitate fascinantă de a curăța picăturile de apă care ar putea împiedica vederea în spate – mai ales utilă atunci când parchezi sau în condiții de luminozitate scăzută.

4. Butonul Mercedes AirScarf

Convertibilele sunt iubite pentru capacitatea lor de a oferi un sentiment mai profund de conexiune între om și mașină, dar plăcerea lor poate depinde de condițiile meteorologice predominante.

Butoane_bord_Webcar
De aceea, butonul Airscarf, disponibil pe Mercedes-ul drop-top, este unul valoros.
Disponibil pe toate Mercs decapotabile, Airscarf acționează prin suflarea aerului cald prin tetiera scaunului pe gâtul șoferului și al pasagerului, permițându-le să călătorească în aer liber chiar și pe vreme rece.
Așadar fiecare model de mașină are câteva butoane geniale și câteva despre care ne întrebăm „Oare asta pentru ce o fi?”

Comandă-ți mașina acum.

Noi rezolvăm toate demersurile administrative
și ți-o aducem la cheie.

Articole asemănătoare