Peel P50 Webcar

Peel P50 pe circuitul de la Nürburgring

Cât de repede poate o mini-mașinuță de nici 5 CP să facă turul Nürburgring-ului?

Despre mașinile cele mai puternice apărute ca și prototipuri, sau chiar deja pe piață, am tot vorbit. Unele dintre ele au bătut recorduri peste recorduri pe circuitul de la Nürburgring, fiind mândria producătorilor și visul șoferilor.

Dar hai să ne întoarcem la 180 de grade și să vedem cum se descurcă și cele mai micuțe mașinuțe. Cea despre care povestim azi este Peel P50. Precis nu ai auzit despre ea. E prea “mărunțică” pentru lumea în care trăim.

Cei de la carbuzz.com, foarte spirituali din fire, ne-au dat și o alertă spoiler: Nu s-au doborât recorduri la realizarea acestui videoclip!
Totuși, trebuie să recunoaștem că are două recorduri în palmares, recorduri ce nu credem că vor fi bătute prea curând: Peel P50, cea mai mică mașină de producție făcută vreodată în lume și cea mai lentă mașină de producție făcută vreodată.

Micuța mașină a parcurs o tură pe înfricoșătorul Nurburgring și a reușit să cucerească întregul tur de aproape 21 km al Green Hell, probabil cea mai provocatoare pistă de pe planetă.

Peel P50 este propulsat de un motor minuscul de 49 cmc, cu un singur cilindru, răcit cu aer, care produce 4,2 cai putere. Cântărește doar 59 de kg, dar dacă adaugăm și cele 70-80 de kg ale șoferului (cu condiția să nu fie mai corpolent, măcar să poată intra în mașină) parcă începe să semene a mașină “cu greutate”.
Peel P50 Webcar
Mașina folosită în videoclip are și patru trepte, ceea ce înseamnă că nu este versiunea originală cu trei trepte vândută inițial din 1963 până în 1964. Este una dintre versiunile ulterioare realizate după ce compania a primit un aflux de bani de la Dragon’s Den. Încă puteți cumpăra unul, dar sunt făcute la comandă.

Max Fewtrell, gazda canalului de YouTube Quadrant, a realizat această cursă în jurul „Ringului”. Mulți au crezut că este imposibil și chiar și mecanicul care l-a însoțit pe Fewtrell la pistă l-a avertizat că mașina s-ar putea supraîncălzi și ar putea lua foc. Din fericire, Fewtrell a primit un apel de la pilotul McLaren F1, Lando Norris, pentru a-i ura „Toate cele bune”, ceea ce i-a dat curaj și mai multă încredere.

De remarcat e faptul ca a fost prima dată când Max conducea un P50. El a rupt chiar și cablul de accelerație al vehiculului într-un antrenament într-o parcare. Dar după ce a fost reparat, a intrat în pistă și a avut imediat dificultăți pe porțiunea de la început.

Cursa a decurs cam așa cum te-ai aștepta. Fewtrell a experimentat unele drifturi și chiar a ridicat o roată din față de la sol după ce a atacat un colț cu prea multă vervă. Din fericire, Fewtrell a trebuit să-și facă griji doar pentru el însuși.

Peel P50 Webcar
Merită totuși apreciat efortul financiar al producătorului Quadrant care a închiriat întreaga pistă doar pentru realizarea videoclipului cu P50.
La urma urmei, mașinile care sunt mai lente de 130 km/h sunt interzise pe circuitul german chiar și în timpul vizitelor turistice.
Așadar, jos pălăria, Quadrant!!

Dacă ți-am stârnit curiozitatea și vrei să vezi cum s-a descurcat pe pistă, urmărește întregul video.

Comandă-ți mașina acum.

Noi rezolvăm toate demersurile administrative
și ți-o aducem la cheie.

Articole asemănătoare