Ceasuri branduri auto - Webcar Romania

Top 7 cele mai rafinate ceasuri ale brand-urilor auto: ora mașinilor de vis

O realizare tehnică de excepție, așa cum se recomandă orice supercar sau limuzină de (super) lux, nu poate fi completă decât în compania altei creații fabuloase. Care, nu de puține ori, atinge sau chiar depășește valoarea bijuteriei cu patru roți.

Vorbim, desigur, despre micile aparate de măsurat timpul, create pentru a cinsti prezențele câtorva dintre cele mai în vogă automobile ale timpurilor noastre. Și fiindcă, până în prezent, nu le-am acordat atenția cuvenită, ne luăm acum revanșa cu un top.

Top 7 cele mai rafinate ceasuri auto.

Te poți gândi la orice ținută, potrivită să-ți completeze prezența într-o împrejurare anume: invariabil, ca bărbat, va trebui să o finalizezi cu un ceas de mână. Alegerea lui va da întotdeauna bătăi de cap, mai ales dacă pasiunea ți-a călăuzit trecutul spre formarea unei colecții impresionante; în schimb, dacă în garaj te așteaptă unul dintre superlativele mobilității personale, atunci răspunsul trebuie să vină natural: ornicul va respecta, în mod recomandat, prezența logo-ului de pe capotă.

De-a lungul timpului, cei mai apreciați orologieri din industria de profil s-au străduit să ofere mecanisme din ce în ce mai inedite și mai complicate, alături de care designul șocant, materialele folosite și, bineînțeles, imaginea mărcii producătoare conlucrează în stabilirea unor prețuri… ai ghicit, la fel de șocante. Chiar și luând în considerare istoria recentă a acestor capodopere, ar fi fost imposibil să le menționăm pe toate; ca atare, topul nostru posedă un vădit caracter arbitrar, inevitabil generator de controverse. Pe care le așteptăm cu drag, în secțiunea de comentarii din finalul articolului. Acestea fiind spuse, să-i dăm drumul…

Ceasuri branduri auto - Webcar Romania

Locul 7 – Tag Heuer McLaren MP4 12C Chronograph

Începem cu o creație a binecunoscutei companii Tag Heuer, dedicată la fel de consacratului McLaren MP4 12C. Să ne înțelegem: aceasta nu este nici pe departe prima colaborare dintre cele două firme.

Iar cine a avut ocazia să studieze ornicele închinate lui F1 și Mercedes-McLaren SLR știe la ce ne referim; totuși, riscăm să spunem că noul ceas este cel mai atrăgător de până acum, în tentativa reușită de a sugera liniile suple și culoarea tradițională a supercar-urilor din Woking. Așadar, avem de-a face cu un cronograf de mărime medie, diametrul carcasei din titan – flancată de secțiunile curelei din piele cu cusături portocalii – fiind de 43 mm. Geamul din cristal de safir cu protecție dublu anti-reflexivă protejează cadranul fabricat din fibră de carbon, material ales și pentru structura de rezistență a lui MP4 12C; totodată, decupajul din centrul permite vizualizarea mecanismului automatic Dubois Depraz 4900, cu 47 de rubine, ce oferă funcții precum calendarul perpetuu și cronometrarea de tip “flyback” (măsurarea timpului poate fi întreruptă, resetată la zero și imediat repornită dintr-o singură mișcare).

Cifrele celor două cronografe sunt aplicate manual, iar utilizarea ceasului în apă este perfect posibilă: construcția permite scufundarea acestuia până la adâncimi de 100 m. Tag Heuer McLaren MP4 12C Chronograph a fost fabricat într-o ediție limitată la doar 1.000 de unități.

Locul 6 – Breitling for Bentley 6.75

Pentru că s-a tot vorbit despre Bentley Mulsanne Speed și al său omnipotent V8, iată ceva care omagiază taman giganticul propulsor: Breitling 6.75, o paletă de modele cronograf evocând amalgamul de clasic și modern din “inima” limuzinei britanice.

Ceasuri branduri auto - Webcar Romania

Sub cadranul cu indicatoare bine reliefate se află un mecanism cu întoarcere automată (frecvență 28,800 VPH), cu 38 de rubine, protejat de un capac imitând una dintre cele mai populare jante Bentley. Breitling for Bentley 6.75 se poate utiliza și în incursiuni subacvative (dacă acestea nu depășesc 100 m adâncime), iar carcasa cu diametrul de 49 mm poate fi construită din diverse materiale, începând cu banalul oțel inoxidabil și terminând cu mult mai prețiosul aur galben. Aidoma, clientul are de ales între mai multe tipuri de curele, de la cele clasice din piele (inclusiv piele de crocodil) și până la sistemele de prindere sport, cu benzi de silicon.

Ceasuri branduri auto - Webcar Romania

Locul 5 – Parmigiani Fleurier Super Sport

Cel mai complex hypercar creat vreodată – și, foarte posibil, cea mai sofisticată mașină din toate timpurile – putea fi împlinit într-un singur fel: cu un ceas de mână uluitor.

Creație a specialistului Parmigiani Fleurier, Super Sport este, după cum sugerează și numele, “perechea” de drept a fuzeei cu motor W16 de opt litri, 1.200 CP și 1.500 Nm, care, pe circuitul de teste Ehra-Lessien, a reușit să atingă o viteză maximă de 431 km/h.

Trebuie menționat, de asemenea, că designul extravagant este dublat de o poveste pe măsură. Partener vechi al celor de la Bugatti, producătorul elvețian a fost rugat să dezvolte ceva deosebit cu doar un an înaintea aniversării centenarului firmei franceze – misiune virtual imposibilă, prin prisma cantității de… special pe care acesta trebuia să-l înglobeze. Ei bine, Parmigiani a transformat imposibilul în realizabil, pe baza a două avantaje: un mecansim nou, la care începuse lucrul înainte să primească comanda, și faptul că este unul dintre extrem de puținii orologieri care-și fabrică absolut toate componentele in-house (mai puțin geamurile din cristal și curelele). Deci, nu este obligat să respecte calendarul și termenele de livrare ale altora.

Nu mai puțin de 40 de oameni au lucrat la realizarea operei de artă, care surprinde, în primul rând, prin dispunerea cadranului pe una din fațetele verticale ale carcasei – o decizie aparent riscantă, având în vedere că ceasurile dedicate șoferilor trebuie să ofere o lizibilitate cât mai facilă. Apoi, este carcasa însăși, fabricată din aur de 18 carate, pe care nu puțini au asemănat-o cu un rezervor de motocicletă în miniatură; în realitate, reamintește de aerodinamica perfectă a picăturii de apă, atât de iubită de pionierii primelor recorduri de viteză pe șosea.

Șase geamuri din safir asigură o vizionare perfectă a mecanismului lui Super Sport, unic până în cel mai mic amănunt. Și extrem de complicat: dezvoltat pe două planuri și înglobând nu mai puțin de 337 de componente, acesta are 10 punți și oferă o autonomie de 10 zile, funcționarea sa fiind garantată pe o perioadă de 10 ani. Cireașa de pe tort? Doar 30 de unități Parmigiani Fleurier au fost fabricate. Și totuși, doar locul 5…

​Locul 4 – Porsche Design P’6910 Indicator

Cunoscătorii nu vor înțelege ce caută un ceas Porsche Design pe o poziție atât de bună, mai ales că producătorul german asigură doar conceptul estetic: produsul în sine este fabricat de elvețienii de la Eterna.

În mare, ar fi două motive:


Ceasuri branduri auto - Webcar Romania

1) faptul că devine magnific prin simplitatea designului și eficiența cu care-și rezolvă misiunea (în definitiv, de aceea iubești și mașinile Porsche);

2) ca și bolidul pe care-l evocă – Porsche Carrera GT –, este un monument de complexitate inginerească, realizat într-o serie foarte limitată.

Să începem cu cel mai evident aspect: acel afișaj în format digital, mișcat de un sistem… mecanic. Sună bizar și chiar inutil, dar acesta este elementul care deosebește seria Indicator de oricare alt cronograf din lume. Și, oricum, în vocabularul înaltei orologerii, nu există termeni precum “inutil” sau “de prisos”, ci doar “complicat”. Voit complicat: zeci de designeri și proiectanți au studiat ani de zile această formă de etalare a timpului cronometrat, cu o durată maximă de aproximativ 10 ore. Ceva mai jos, ai de admirat spectaculosul indicator al rezervei de energie, care, ai ghicit, devine roșu pe măsură ce vlaga mecanismului cu, atenție, 800 de componente se împuținează.

Ca multe alte ceasuri cu tematică sportivă, Porsche Design P’6910 Indicator așează un cadran din fibre de carbon în spatele geamului anti-reflexiv din safir, ambele fiind strânse de o carcasă din titan cu diametrul de 49 mm. Desigur, fiecare dintre cele 50 de unități ale seriei limitate încă neepuizate (Eterna s-a angajat să construiască circa 2-4 exemplare pe an) poate fi comandată și cu o carcasă din material prețios, însă prețul va fi cu totul altul. Trecem la rivalul Ferrari…

Ceasuri branduri auto - Webcar Romania

Locul 3 – Cabestan Scuderia Ferrari

Prin 2010, Ferrari a decis să pună capăt parteneriatului cu Panerai (din câte se pare, exclusivitatea a fost o problemă) și să înceapă un nou capitol al orologeriei cu tematică auto alături de elvețienii de la Cabestan.

Nici că se putea o sincronizare mai bună, având în vedere că, taman atunci, producătorul din L’Orient se afla în plin proces de afirmare a invenției ce-i definește și azi produsele: Winch Tourbillon Vertical.

Creație a „magicianului” Jean-Francois Ruchonnet (trecut și pe la Chopard, Breguet și TAG Heuer), mecanismul are ca sursă de inspirație vinciurile folosite în navigație, mișcarea de la arc la roțile dințate fiind transmisă prin intermediul unui sistem cu… tambur și lanț. Întregul dispozitiv automatic este montat în poziție verticală, iar, în ceea ce privește acuratețea sa, Cabestan vorbește despre ± 1 secundă/zi.

În cazul ceasului dedicat „Scuderiei”, minunea inginerească este protejată de o carcasă din titan, completată de un geam din cristal de safir suficient de mare pentru a permite vizualizarea întregului mecanism. Și să nu uităm de metoda indicării orei exacte, prin intermediul unui set de tamburi din aluminiu despărțiți de o punte din fibre de carbon. Singurul „defect”? Toate cele 60 de unități ale seriei limitate (30 vopsite în roșu și negru, celelalte în galben și negru) au fost disponibile doar în rețeaua Ferrari. Una peste alta, un loc pe podium binemeritat.

Locul 2 – Jaeger LeCoultre Amvox2 DBS Transponder

Când vine vorba de rafinament și senzualitate masculină, cu greu poți găsi un exemplu mai bun decât James Bond.

Impecabil în orice situație și „ilegal” de charismatic, agentul 007 este omul care trebuie solicitat

Ceasuri branduri auto - Webcar Romania

Și nu doar pentru a rezolva misiuni virtual imposibile, ci pentru a stabili și noi standarde ale „coolness”-ului; desigur, pentru asta are nevoie de un costum perfect și de o mașină irezistibilă, de preferat producție britanică. Sau, ar mai fi ceva? Da: un ceas Jaeger LeCoultre Amvox2 DBS Transponder.Creat pentru a desăvârși prezența lui Aston Martin DBS, „Bond-car”, DBS Transponder este, în esență, doar o evoluție a gamei Amvox2, pe care elvețienii au prezentat-o cu aproape un deceniu în urmă; pe de altă parte, asta este mai puțin important când afli că ornicul are și rol de telecomandă pentru închiderea centralizată a mașinii, comenzile fiind executate prin simpla apăsare a ecranului. Cât de cool e asta? Și greu de obținut: potrivit celor de la Jaeger LeCoultre, procesul de miniaturizare a dispozitivului electronic din telecomanda obișnuită a fost un adevărat coșmar, mai ales că montarea lui în carcasa de numai 44 mm diametru nu trebuia să implice alte modificări ale structurii. În final, singura diferență față de un Amvox2 obișnuit este înălțimea mai mare cu un milimetru.

Transponder-ul funcționează la o distanță de maximum 10 metri, la fel ca și telecomanda clasică, însă prezența sa a ridicat un ultim și foarte important impas: carcasa din titan. Care, pe de-o parte, acționează ca o cușcă Faraday în vederea protejarea mecanismului automatic cu rezervă de energie de 65 de ore, iar, pe de alta, pune probleme la transmiterea semnalului către închiderea centralizată. Ei bine, cum-necum, inginerii producătorului din Le Sentier au făcut loc și pentru o antenă de metal de 128 mm lungime, ce nu numai dă cale liberă semnalului, ci se și abține în a influența negativ funcționarea balansierului.

Tot prin apăsări ale geamului din cristal (de data aceasta, la ora 12 sau la ora 6) s-a rezolvat și acționarea cronografului, astfel că acest încântător hibrid de mecanică fină și electronică modernă își merită cu prisosință „medalia de argint”. Mai ales că nici prețul nu este unul ieșit din comun.

Ceasuri branduri auto - Webcar Romania

Locul 1 – Hublot MP-05 LaFerrari

Probabil, sunt multe ceasuri pe lumea aceasta care ar merita locul întâi în orice top al înaltei orologerii, dar, când vine vorba de super-producții cu tematică auto, nimic la ora aceasta nu bate creația oamenilor de la Hublot.

Cu siguranță nu este cel mai complicat și, subiectiv vorbind, nici cel mai arătos.

Pe de altă parte, vine cu o premieră mondială pe care inclusiv specialiștii în domeniu o găsesc senzațională: rezerva de energie de 50 de zile(!), cea mai mare din lume pentru un ceas mecanic (ca idee, un ceas mecanic obișnuit oferă o autonomie de maximum 48 de ore).

​Ai citit bine: în ciuda designului futuristic, inspirat de formele mașinii evocate – Ferrari LaFerrari, cel mai rapid bolid din istoria Căluțului Cabrat –, bijuteria cu mecanism tourbillon vertical (acesta înglobează nu mai puțin de 11 casete cuplate în serie) trebuie întoarsă semi-manual, folosind o… mini-bormașină (livrată de Hublot). Evident, fiecare dintre cele 637 de componente a fost desenată, dezvoltată și produsă în atelierele noului partener Ferrari, la crearea ceasului participând inclusiv reprezentanții mărcii din Maranello.

Dacă formatul creează confuzie, permite-ne să te lămurim: cilindrii din dreapta carcasei de titan indică ora și minutele (secundele sunt afișate pe un disc rotativ, poziționat sub logo-ul Hublot), iar cei din stânga oferă informații despre rezerva de putere. Iar, pentru a desăvârși această capodoperă demnă de „aurul” topului nostru, să mai spunem că Hublot MP-05 LaFerrari este chiar mai exclusivist decât hypercar-ul italian: doar 50 de unități au fost planificate (față de 499 de modele LaFerrari.

Concluzie

Mulți consideră că ceasurile trebuie să indice ora exactă și atât, dar și mai mulți văd în micul aparat de măsurat timpul fie o declarație de bun-gust, fie o declarație de avere, fie amândouă la un loc. Ceea ce, alături de pasiunea clienților pentru metale rare și complicații inedite, formează combustibilul ce încă menține în viață industria orologieră clasică. Sperăm noi, pentru multe decenii de acum înainte.

Iar ceasurile cu tematică auto? Ei bine, fără ele, absolutul nu ar mai avea trăsătura pe gramatica… o interzice: gradele de comparație. O regulă pe care omul adoră să o încalce, în goana sa nestăvilită de a rescrie legile rafinamentului.

Comandă-ți mașina acum.

Noi rezolvăm toate demersurile administrative
și ți-o aducem la cheie.

Surse: Tag Heuer, Breitling for Bentley, Parmigiani Fleurier, Porsche Design, Cabestan, Jaeger LeCoultre, Hublot
www.youtube.com/embed/vasZolz2Z2E
www.youtube.com/embed/Tj8VdhUKnlc
www.youtube.com/embed/i_tbP2UNz04
www.youtube.com/embed/DgVqugCVIRw

Articole asemănătoare