Producția va începe în doar câteva săptămâni la fabrica din Mioveni, iar la începutul anului 2024 deja o vom vedea în circulație.
Deși, așa cum spuneam, Dacia a reușit să păstreze Duster-ul bine ascuns pe tot parcursul ciclului său de testare, am văzut astăzi că designul a fost puternic influențat de conceptul Bigster din 2022. Dacia a trecut printr-un proces de rebranding în 2022, cu o nouă insignă „link” și valori noi precum „Robust and Outdoor”, „Essential but Cool” și „Eco-Smart”. Toate aceste principii au fost aplicate noului Duster.
Noua mașină, care e pe aceeași platformă CMF-B (stă la baza Renault – Clio și Captur, precum și Dacia – Sandero și Jogger) este puțin mai lată și mai mică decât modelul pe care îl înlocuiește, dar păstrează aceeași lungime. Această combinație îi conferă o conformație robustă, plus că există o placare voluminoasă a axului roții, bare de protecție rezistente în față și spate, iar garda la sol este cu 7 mm mai mare decât înainte.
Dar stând în mașină, pare perfect spațioasă pentru un adult de 1.80 metri înălțime, atât în față, cât și în spate.
Portbagajul este și mai mare decât modelul anterior, cu o capacitate de până la 472 de litri (de la 442 de litri la vechiul model).
Este același finisaj din plastic care a apărut pe mașina concept Manifesto din 2022 și este reciclat în proporție de 20%, completat cu particule albe care îi conferă un aspect pătat în contrast cu restul caroseriei. De asemenea, contează că o secțiune e nevopsită, lucru care poate scădea costurile de producție și întreținere.
Dacia susține că trecerea la CMF-B de pe platforma anterioară reduce vibrațiile și zgomotul, sporind confortul șoferului și al pasagerilor.
Noua arhitectură înseamnă, de asemenea, o nouă selecție de grupuri motopropulsoare și, pentru prima dată într-un Duster, electrificare. Există Hybrid 140, așa cum se vede pe Jogger, care combină un motor cu patru cilindri de 1,6 litri cu un motor electric și un generator de pornire pentru o putere totală de 138 CP. Dacia spune că Duster Hybrid 140 va putea rula în modul complet electric până la 80% din timp în orașe, datorită bateriei de 1,2 kWh. Ca și în cazul Jogger-ului, Dusterul complet hibrid va fi disponibil doar cu o cutie de viteze automată.
Noi moduri de condus au fost adăugate la Duster, pentru a-i oferi mai multă capacitate în off-road. „Transmisia 4×4 Terrain Control” include cinci setări; Auto – distribuie puterea între față și spate, în funcție de viteza și aderența vehiculului, Snow – optimizează tracțiunea pentru suprafețele alunecoase, Mud/Sand este pentru teren divers și Eco – optimizează fluxul în cuplu pentru a reduce consumul de combustibil.
În mijlocul cadranului există o funcție de control al coborârii pantelor pentru a ajuta la limitarea vitezei mașinii pe suprafețe abrupte.
Ecranul central are, de asemenea, o citire a înclinării și a distribuției puterii mașinii.
Dacia nu a anunțat încă prețul pentru noul Duster, dar în Europa continentală este de așteptat să coste sub 20.000 de euro. Deci, probabil că ar trebui să ne așteptăm doar la o creștere ușoară a prețului față de modelul anterior, când versiunea complet nouă va ajunge în showroom-uri în a doua jumătate a anului 2024.
Comandă-ți mașina acum.
Noi rezolvăm toate demersurile administrative
și ți-o aducem la cheie.
https://www.autoexpress.co.uk/dacia/duster/361630/new-2024-dacia-duster-third-generation-europes-best-selling-suv-revealed
https://www.idevice.ro/2023/11/24/dacia-duster-3-expunere-565637/
https://commons.wikimedia.org/
https://www.topgear.com/car-news/first-look/its-brand-new-new-dacia-duster