Dacia_Duster_3_WEBCAR

Noul Dacia Duster 3 – lansarea oficială

SUV-ul Dacia Duster a fost în centrul succesului mărcii în ultimele două decenii. Acum, Dacia a dezvăluit cea mai recentă iterație a modelului cu vânzări mari, promițând tehnologie de ultimă generație, un stil practic, mai încăpătoare și motoare noi, inclusiv un hibrid – dar păstrând un accent pronunțat pe raportul calitate-preț.
Dacă până zilele trecute ai avut ocazia să vezi această mașină camuflată pe drumurile din Romania, să știi că era noul Duster 3 în probe.
Rolul camuflajului? În primul rând pentru ca toate detaliile caroseriei să rămână o surpriză până la data lansării, și, în al doilea rând ca să atragă atenția și să stârnească curiozitatea. O strategie foarte bună de marketing care a funcționat de minune, având în vedere puzderia de poze apărute în social media.
Dacia_Duster_3_WEBCAR
Testările au început de acum câteva săptămani, iar astăzi a avut loc prezentarea oficială a noului model.
Producția va începe în doar câteva săptămâni la fabrica din Mioveni, iar la începutul anului 2024 deja o vom vedea în circulație.

Deși, așa cum spuneam, Dacia a reușit să păstreze Duster-ul bine ascuns pe tot parcursul ciclului său de testare, am văzut astăzi că designul a fost puternic influențat de conceptul Bigster din 2022. Dacia a trecut printr-un proces de rebranding în 2022, cu o nouă insignă „link” și valori noi precum „Robust and Outdoor”, „Essential but Cool” și „Eco-Smart”. Toate aceste principii au fost aplicate noului Duster.

Noua mașină, care e pe aceeași platformă CMF-B (stă la baza Renault – Clio și Captur, precum și Dacia – Sandero și Jogger) este puțin mai lată și mai mică decât modelul pe care îl înlocuiește, dar păstrează aceeași lungime. Această combinație îi conferă o conformație robustă, plus că există o placare voluminoasă a axului roții, bare de protecție rezistente în față și spate, iar garda la sol este cu 7 mm mai mare decât înainte.

Partea din față are o nouă aranjare a grilei și a farurilor. Pe laterale, mânerul ușii din spate a fost ascuns în stâlpul C, iar linia acoperișului se înclină în jos spre spate pentru un profil mai elegant. Iar în spate, farurile sunt în formă de C le imită pe cele ale conceptului Bigster – un semn sigur că acest motiv va fi aplicat versiunii de producție a SUV-ului mai mare când va fi lansat, în 2025.
Dacia_Duster_3_WEBCAR
Linia acoperișului lui Duster a fost coborâtă pentru a îmbunătăți eficiența, potrivit declaratiei designerului Daciei.
Dar stând în mașină, pare perfect spațioasă pentru un adult de 1.80 metri înălțime, atât în față, cât și în spate.
Portbagajul este și mai mare decât modelul anterior, cu o capacitate de până la 472 de litri (de la 442 de litri la vechiul model).
Plasajul arcului și pragurile laterale, precum și panoul de sub oglinzile exterioare, sunt toate realizate din noul material marca Dacia, numit „Starkle”.

Este același finisaj din plastic care a apărut pe mașina concept Manifesto din 2022 și este reciclat în proporție de 20%, completat cu particule albe care îi conferă un aspect pătat în contrast cu restul caroseriei. De asemenea, contează că o secțiune e nevopsită, lucru care poate scădea costurile de producție și întreținere.

Dacia susține că trecerea la CMF-B de pe platforma anterioară reduce vibrațiile și zgomotul, sporind confortul șoferului și al pasagerilor.
Noua arhitectură înseamnă, de asemenea, o nouă selecție de grupuri motopropulsoare și, pentru prima dată într-un Duster, electrificare. Există Hybrid 140, așa cum se vede pe Jogger, care combină un motor cu patru cilindri de 1,6 litri cu un motor electric și un generator de pornire pentru o putere totală de 138 CP. Dacia spune că Duster Hybrid 140 va putea rula în modul complet electric până la 80% din timp în orașe, datorită bateriei de 1,2 kWh. Ca și în cazul Jogger-ului, Dusterul complet hibrid va fi disponibil doar cu o cutie de viteze automată.

Noi moduri de condus au fost adăugate la Duster, pentru a-i oferi mai multă capacitate în off-road. „Transmisia 4×4 Terrain Control” include cinci setări; Auto – distribuie puterea între față și spate, în funcție de viteza și aderența vehiculului, Snow – optimizează tracțiunea pentru suprafețele alunecoase, Mud/Sand este pentru teren divers și Eco – optimizează fluxul în cuplu pentru a reduce consumul de combustibil.

Modurile de conducere sunt selectabile prin intermediul unui buton rotativ din consola centrală.
În mijlocul cadranului există o funcție de control al coborârii pantelor pentru a ajuta la limitarea vitezei mașinii pe suprafețe abrupte.
Ecranul central are, de asemenea, o citire a înclinării și a distribuției puterii mașinii.
Dacia_Duster_3_WEBCAR
Există patru niveluri de echipare pentru noul Duster. Essential dă startul lucrurilor și este urmat de Expression, în timp ce în vârful gamei există o divizare între modelul Journey și Extreme puțin mai axat pe off-road.

Dacia nu a anunțat încă prețul pentru noul Duster, dar în Europa continentală este de așteptat să coste sub 20.000 de euro. Deci, probabil că ar trebui să ne așteptăm doar la o creștere ușoară a prețului față de modelul anterior, când versiunea complet nouă va ajunge în showroom-uri în a doua jumătate a anului 2024.

Comandă-ți mașina acum.

Noi rezolvăm toate demersurile administrative
și ți-o aducem la cheie.

Articole asemănătoare