Este un motiv de entuziasm pentru că, în primul rând, hidrogenul ca și combustibil necesită rezervoare masive, dar dacă este transformat în hidrogen lichid, se poate pune cu 75% mai mult combustibil în aceeași cantitate de spațiu. Cealaltă provocare care vine împreună cu hidrogenul lichid este că acesta începe să fierbă dacă nu este menținut la o temperatură de sub -253 de grade Celsius.
Deci, din aceste două motive, hidrogenul lichid pare a fi combustibilul ideal pentru cursele auto.
În plus, nu vor fi emisii de carbon în afară de cantitatea mică de ulei de motor care poate fi consumată.
Acesta trece printr-o cameră de presiune și, practic, acesta este pur și simplu un recipient pentru menținerea oricăror modificări de presiune pe care motorul le va experimenta, deoarece se poate controla cât de mult combustibil intră în motor.
Deci, o să apară această presiune variabilă, iar camera de presiune va controla acest lucru.
Apoi se injectează direct hidrogenul în motor. În acest caz, este vorba de un turbocompresor cu trei cilindri în linie de 1,6 litri cu injecție directă la GR Corolla.
Și din punct de vedere al arderii, funcționează la fel ca orice alt motor pe gaz de acolo doar folosind hidrogen în loc de benzină. Și în cea mai mare parte, singura emisie este apa.
Ei bine, în rezervorul de hidrogen avem pompa de combustibil. Exact ca la un motor cu ardere. Este un piston alternativ și acesta folosește la creșterea presiunii combustibilului pentru a-l transmite motorului.
Deci, ce este atât de greu în asta?
Ei bine, hidrogenul este o moleculă foarte mică. Pompa se pune în acest rezervor, apoi se umple cu hidrogen lichid, care va scădea temperatura de la temperatura camerei până la -253 de grade Celsius.
Așadar, dacă nu ar fi sigilat, atunci când hidrogenul respectiv este tras si pistonul este împins în sus, totul începe să curgă dincolo de acel piston și nu mai functionează. Deci devine ineficient și nu va mai exista o creștere a presiunii.
În 2023, au avut mai puține, doar 25 de opriri pentru alimentare, ca urmare a faptului că au putut rula mai mult, deoarece aveau mai mult hidrogen.
Așadar, care au fost turele totale completate în 2021? Au parcurs 358 de ture. Și în 2023 folosind hidrogen lichid, 358 de ture, exact același număr.
De ce au exact același număr de ture?
Ei bine, pentru că au fost nevoiți să înlocuiască această pompă de combustibil de două ori în timpul cursei și de ambele ori a durat aproximativ trei ore și jumătate. Deci, au petrecut un total de șapte ore înlocuind acea pompă de combustibil.
Ok, deci, teoretic, un avantaj al hidrogenului lichid este că se poate avea mai multă flexibilitate cu forma rezervorului. Cu hidrogenul gazos, trebuie să se utilizeze aceste recipiente de înaltă presiune care au o formă cilindrică stabilită, ceea ce este ideal pentru a face față la aceste presiuni ridicate.
Deci, e foarte important raportul dintre volum și suprafață care ar trebui să fie cât mai mare posibil.
Se dorește un volum mărit, dar cu o suprafașă cât mai mică. Absolut absurdă dimensiunea gigantică a rezervorului care ar fi necesară pentru ca o mașină F1 cu hidrogen lichid să funcționeze fără a face opriri pentru a alimenta.
În rezervor avem hidrogen lichid la -253 de grade Celsius. În afara rezervorului presupunem că în acea zi sunt 20 de grade Celsius. Ei bine, din păcate, nu există nicio modalitate de a izola perfect acest hidrogen lichid de acea temperatură.
Așadar, am discutat despre trei probleme cu adevărat mari în ceea ce privește utilizarea hidrogenului lichid, dar vreau să închei cu un mesaj ușor optimist și asta este că:
– ce nu necesită mult spațiu pentru depozitare? Combustibilul sintetic!
– ce nu se va încinge stând în rezervor la temperatura camerei? Combustibilul sintetic!
Singurul său dezavantaj este că are un cost mai mare al combustibilului.
Poți urmări întreaga prezentare a inginerilor de la Engineering Explained aici
Comandă-ți mașina acum.
Noi rezolvăm toate demersurile administrative
și ți-o aducem la cheie.