În general, e regulă: un logo elitist oferă nu doar o garanţie a calităţii produsului, ci şi asigurarea că automobilul beneficiază de cele mai noi creaţii ale laboratoarelor de cercetare-dezvoltare.
Totuşi, în privinţa ultimei afirmaţii, există o problemă: majoritatea clienţilor nu sunt la curent cu toate tehnologiile descoperite. Şi, chiar dacă ar fi, sunt încă şi mai mulţi care nu ştiu ce să creadă despre ele. Mai exact, nu ştiu dacă merită plătite extra sau nu. Tocmai de aceea, venim în ajutor cu 8 dotări obligatorii pentru viitoarea ta maşină premium.
Desigur, lista poate fi mult mai lungă, căci, obiectiv privind lucrurile, procentul dotărilor cu un înalt grad de utilitate este mult superior celor despre care poţi spune că au caracter facultativ. Totuşi, noi am hotărât să alcătuim o listă cu acele echipamente indispensabile confortului şi siguranţei tale, începând cu un sistem pe care, până mai ieri, îl regăseam doar în cataloagele modelelor de lux. Acesta este…
Suspensia pneumatică
Preocupări pentru înlocuirea arcurilor clasice cu perne de aer au existat de la începutul secolului trecut, însă doar după Al Doilea Război Mondial s-a marşat pe popularizarea suspensiilor pneumatice, care demonstrau un nivel de confort mult superior mecanismelor obişnuite.
Ei bine, avantajul a devenit foarte evident odată cu lansarea lui Mercedes 600, unul dintre cele mai avansate modele din istorie raportat la timpul său (lansarea a avut loc în toamna lui 1963).
Tot Mercedes a „democratizat” luxul acestor sisteme prin introducerea lor în clasa medie – mai exact, pe noul C-Klasse –, însă mai există destui fabricanţi care, deocamdată, nu le adoptă. Dacă eşti adeptul relaxării fără frontiere, bifarea suspensiilor pneumatice de pe lista cu opţionale este obligatorie; în plus, îţi vor fi de mare folos pe drumurile accidentate: la o simplă apăsare de buton, ele aduc garda la sol până la nivelul dorit. Aviz amatorilor de SUV-uri…
Sistemele de asistenţă
La o primă vedere, par un moft, dar să ştii că majoritatea sistemelor de asistenţă chiar sunt de folos. De exemplu, cel de atenţionare a nerespectării benzii de rulare. Sau cel de depistare a maşinilor în unghiul mort al oglinzii retrovizoare.
De obicei, sunt grupate în aşa-numitele „pachete de asistenţă”, ce includ mai toate tehnologiile care vor face posibilă, la un moment dat, conducerea autonomă.
Desigur, nu toate funcţionează ca la carte – vezi sistemul de identificare a limitelor de circulaţie –, iar utilitatea altora nu este universal acceptată (de pildă, sistemul care depistează starea de oboseală a şoferului). Per ansamblu, însă, un atare pachet poate deveni extrem de folositor în traficul de zi cu zi. Nu doar în ceea ce priveşte confortul, ci şi siguranţa ta şi a pasagerilor. Ca atare, nu uita să-l soliciţi.
Head-up display-ul
Arată foarte spectaculos şi te face să te simţi ca pilotul unui avion de vânătoare, însă head-up display-ul (HUD) este mai mult decât un moft.
Inventat de General Motors, dar popularizat de BMW, dispozitivul permite proiectarea pe parbriz a informaţiilor importante pentru şofer, direct în raza sa vizuală.
Alte maşini utilizează un mic ecran de sticlă pentru afişarea datelor, poziţionat în spatele volanului; efectul, însă, este acelaşi. Şi este extrem de benefic.
Iniţial, majoritatea sistemelor HUD afişau doar viteza de deplasare, însă, la ora actuală, permit celui de la volan să monitorizeze inclusiv indicaţiile sistemului de navigaţie, să identifice o zonă cu restricţii de viteză (ori de depăşire) şi chiar să afle numele melodiei redate de postul radio selectat. Te mai îndoieşti de utilitatea lui?
Conectivitatea/Internet-ul/Hotspot-ul
Telefoanele smart sunt, fără doar şi poate, o necesitate, însă vorbitul la mobil şi şoferia nu fac casă bună împreună.
Asta, cel puţin, dacă nu te asiguri că viitoarea ta maşină oferă posibilitatea de a conecta aparatul la sistemul de infotainment.
Odată operaţiunea încheiată, vei putea efectua şi recepţiona apleuri, apoi citi, dicta şi recepţiona mesaje şi e-mail-uri (ba chiar îţi pot fi redate de „vocea” computerului) sau, de ce nu, accesa informaţii despre trafic, vreme, ghiduri de călătorie ori căutări online – toate prin intermediul smartphone-ului şi a aplicaţiilor sale.
Iar, dacă tot am ajuns la subiectul Internet, să amintim de foarte folositorul hotspot. Ce facilitează, în funcţie de marcă şi model, conectarea a două, patru sau chiar opt aparate la reţeaua online proprie, prin intermediul transferului wireless. Altfel spus, îţi poţi transforma maşina, în orice moment, într-un birou mobil, foarte folositor afacerii tale.
Scaunele „inteligente”
În scurtele raite prin traficul citadin nu vei remarca, dar, la drum lung, îţi vei fi dorit să bifezi scaunele cu reglaje multiple (eventual, şi funcţie de masaj).
Aşa cum am detaliat în paginile blog-ului nostru, acest gen de scaune îţi permit să găseşti poziţia ideală pentru fiecare parte a corpului, condiţie vitală pentru ca, la finalul călătoriei, receptorii durerii să rămână anesteziaţi.
Cele mai confortabile scaune oferă posibilitatea de a regla, pe lângă distanţa faţă de volan şi faţă de tavan, unghiul de înclinaţie al spătarului şi tetierei, suportul pentru fixarea spatelui şi coapselor, suportul lombar şi chiar înălţimea centurii de siguranţă. Unde mai pui că toate aceste poziţii pot fi memorate, astfel încât să nu fii nevoit să treci prin calvarul ajustărilor ori de câte ori altcineva ţi-a folosit maşina.
PS: În cele mai multe cazuri, scaunele „inteligente” oferă standard sistem de încălzire, dar cel de ventilaţie vine separat. Chiar dacă costă extra, nu te zgârci: pe durata sezonului estival, vei aprecia investiţia în propriul confort.
Tempomatul adaptiv cu funcţie stop – go
Poate că nici una dintre tehnologiile auto ale mileniului trei nu se apropie mai mult de conceptul conducerii autonome precum tempomatul adaptiv cu funcţie stop – go.
OK, ar mai fi sistemul de parcare automată, dar acela este mai mult un moft; în schimb, cele mai avansate tempomate aduc un atât de important plus de confort nu doar în călătoriile lungi, ci şi în traficul „bară la bară”, binecunoscut locuitorilor din metropolele aglomerate.
Graţie tempomatului adaptiv cu funcţie stop & go, maşina nu doar menţine distanţa faţă de vehiculul din faţă, ci frânează automat până la oprirea completă (evident, în cazul în care şi cel din faţă face acelaşi lucru). Ulterior, dacă traficul se pune în mişcare în câteva secunde, automobilul la bordul căruia te afli va face automat acelaşi lucru, urmând maşina din faţă.
Majoritatea tehnologiilor funcţionează până la viteze de 200 km/h şi chiar peste, aşa că utilitatea sa este indubitabilă; totuşi, nu uita: maşina care să se conducă singură nu s-a inventat încă. Ca atare, în situaţii de urgenţă, tu eşti cel care deţine controlul.
Sistemul de prevenire a accidentelor (Pre-Safe)
La volan, niciodată nu poţi fi suficient de precaut. Şi asta pentru că pericolul, dacă nu-l creezi tu, îl creează cei din jur.
Ca atare, întotdeauna e mai bine să previi decât să tratezi, iar pentru asta există sistemele de tip Pre-Safe. Respectiv, acele tehnologii care te pregătesc în vederea recepţionării unui şoc iminent.
Dezvoltarea lor a început în laboratoarele Mercedes-Benz, însă, azi, tot mai mulţi producători premium le oferă. Şi nu numai ei. Evident, originalul rămâne unul dintre cele mai eficiente, pregătirea pentru impact implicând închiderea geamurilor şi a trapei, strângerea centurilor de siguranţă în jurul pasagerilor, ridicarea spătarelor scaunelor din faţă într-o poziţie aproape verticală, reglarea spătarelor şi tetierelor scaunelor individuale din spate (în cazul în care există) şi, mai nou, acţionarea automată a frânelor dacă vehiculul este staţionat (astfel, în cazul unei coliziuni din spate, maşina ta rămâne pe loc). Da – dacă ai stabilit o singură direcţie în care vrei să cheltui în plus, aceea trebuie să fie siguranţa…
Sistemul de încălzire staţionară
Ai nevoie de un sistem de încălzire staţionară în sezonul rece. Respectiv, tehnologia care-ţi permite să spui adio interioarelor reci şi geamurilor îngheţate.
Tot ea ajută motorul să atingă temperatura optimă de funcţionare, preîntâmpinând uzura şi contribuind la diminuarea consumului şi noxelor.
Iar vara, funcţia de ventilaţie intervine pentru a combate canicula şi a diminua riscul apariţiei şocului termic, provocat de intrarea în funcţiune a aerului condiţionat.
Concluzie
Un automobil modern oferă nenumărate căi de ameliorare a confortului şi de sporire a nivelului de securitate. Totuşi, printre atâtea şi atâtea opţionale, se strecoară şi dotări de care nu ai neapărată nevoie. Ca atare, trebuie găsit un echilibru între elementele care-ţi aduc un plus de satisfacţie la volan şi reţeta unui vehicul „full-options”, care, deşi influenţează pozitiv valoarea maşinii la revânzare, solicită, mai întâi, un efort financiar consistent.
În opinia noastră, încropirea configurării ideale poate începe, fără probleme, cu cele opt dotări de mai sus. Fiecare dintre ele îţi vor face viaţa mai uşoară şi mai sigură într-o lume din ce în ce mai populată cu maşini, iar pe unele dintre ele le vedem chiar indispensabile clientului premium. Iar, dacă rezultatul adunării sumelor ţi se va părea uşor piperat, nu uita de obrazul subţire…
Comandă-ți mașina acum.
Noi rezolvăm toate demersurile administrative
și ți-o aducem la cheie.
Surse:
https://goo.gl/35nTIR
https://goo.gl/OSjxYy
https://goo.gl/O03yMM
https://goo.gl/LeZ6V7
https://goo.gl/Tvp6RQ
https://goo.gl/gYNkge
Suspensie pneumatică
www.youtube.com/embed/JAZ5ljh5ULI?rel=0&wmode=opaque
Tempomat adaptiv cu funcţie stop
www.youtube.com/embed/own_VaRZ9M8?rel=0&wmode=opaque
Mercedes-Benz Pre-Safe
www.youtube.com/embed/mVKHMDX-fHQ?rel=0&wmode=opaque
Sistem de încălzire staţionară
www.youtube.com/embed/Z8z2ZmDtgnY?rel=0&wmode=opaque