EV-blocat-iarna-WEBCAR

Blocat în viscol cu mașina electrică: sfaturi practice

Ce faci dacă rămâi blocat într-un vehicul electric iarna?

Pe baza testelor efectuate cu vehiculele electrice (EV), putem spune cu siguranță că nu trebuie să îți faci griji, trebuie doar să fii pregătit.

Vremea extremă de iarnă a stârnit noi îngrijorări cu privire la ceea ce se întâmplă cu șoferii și pasagerii vehiculelor electrice care rămân blocați în furtunile de zăpadă. Vor fi în siguranță în vehiculele lor pentru o perioadă de timp? Sau vor trebui să le abandoneze pe marginea drumului și să încerce să caute siguranță în altă parte?

Așadar iată câteva sfaturi care îți vor fi de folos dacă te vei afla într-o astfel de situație.

EV-urile te vor menține în confort termic

Cu o cantitate rezonabilă de încărcare rămasă în baterie, vei rămâne în căldură în mașină timp de multe ore, chiar și zile. Dacă încărcarea bateriei este aproape de zero în momentul în care rămâi blocat, este posibil să mai ai doar câteva ore de căldură – la fel ca și în cazul șoferul de vehicul pe benzină care este prins fără prea mult carburant în rezervor.

Ca întotdeauna, dacă locuiești în regiuni cu zăpadă sau călătorești în zone unde au loc ninsori, este înțelept să iei măsuri de precauție: ia haine de iarnă, gustări, apă și o lopată, indiferent de tipul de vehicul pe care îl conduci .
Desigur, puțini dintre noi vom fi probabil atât de prevăzători.
EV-blocat-iarna-WEBCAR
Să presupunem că ești într-un vehicul electric și rămâi blocat în trafic în condiții de viscol. Nu ai unde să mergi până nu intervin autoritățile pentru a elibera drumul.
Cât timp te va ține EV-ul tău în siguranță?

Testarea propriu-zisă

Pentru a afla, s-au testat atât un sedan electric clasic, cât și echivalentul său pe benzină, pentru a vedea cât timp se poate menține cald fiecare tip de vehicul. Au fost lăsate mașinile afară pe vremea de iarnă, la o temperatură medie de -10 grade Celsius și s-a setat temperatura habitaclului la 18 grade Celsius, cu încălzirea scaunelor oprite. S-a constatat că vehiculul electric complet încărcat ar menține ocupanții la această temperatură timp de aproape două zile – 45 de ore – în timp ce mașina cu benzină la relanti care a pornit cu rezervorul plin a funcționat timp de 52 de ore.

Este de remarcat că vehiculul electric în cauză nu avea nici măcar un sistem de încălzire cu pompă de căldură; dacă ar fi avut, ar fi durat mult mai mult datorită eficienței sale mai mari față de sistemul de încălzire cu care era echipat. Atât la mașinile de testare pe benzină, cât și la cele electrice menținerea temperaturii ar fi durat probabil mai mult dacă ar fi avut una sau mai multe persoane în interiorul lor pe durata testului, deoarece și noi, oamenii, emitem căldură.

Ca întotdeauna, capacitatea bateriei vehiculului electric în cauză – în acest caz, 80,5 kWh – este direct proporțională cu durata de timp în care mașina rămâne caldă. Un EV cu doar un pachet de 24,0 kWh nu va dura două zile. Vehiculul electric folosit în test consuma 1,6 kWh la fiecare oră pentru a produce acea căldură; poți folosi acea cifră a consumului de energie pentru a face calcule și a vedea cât timp se poate menține cald într-o furtună. Pentru context, orice vehicul electric modern cu o autonomie de 320 de km sau mai mult are cel puțin 60,0 kWh – suficient pentru a furniza aproximativ o zi și jumătate de căldură.

Cunoaște sistemul de încălzire al mașinii tale

Sfatul specialiștilor pentru deținătorii de EV cu privire la încălzirea în timpul iernii are două puncte.

1. În primul rând: dacă cumperi un vehicul electric și există opțiunea de a adăuga o pompă de căldură pentru sistemul de încălzire, ia în considerare acest lucru. O pompă de căldură este ca un aparat de aer condiționat care poate funcționa în sens invers pentru a furniza aer cald, folosind atât expansiunea, cât și contracția unui lichid de răcire pentru a extrage căldura din aerul exterior și a încălzi cabina mașinii.

2. Pompele de căldură, care sunt folosite și în case, sunt considerabil mai eficiente decât încălzirea rezistivă care este standard în unele vehicule electrice. Sistemele rezistive încălzesc firele, cum ar fi unele încălzitoare electrice de plite, pentru a emite căldură.

Ține-ți vehiculul electric încărcat

Al doilea sfat pentru a supraviețui unui ambuteiaj în timpul iernii este să te asiguri că bateria EV este cât mai încărcată, de preferat complet, înainte de a pleca de acasă. Același sfat e valabil și pentru conducatorii de vehicule pe benzină/motorină, care ar trebui să aibă plinul făcut înainte de a porni în călătorie în condiții de iarnă. Indiferent dacă conduci o mașină pe benzină sau un vehicul electric, ai grijă să ai plinul făcut.

Vestea bună este că cea mai mare parte a distanțelor parcurse astăzi de șoferii de vehicule electrice sunt alimentate prin încărcare acasă peste noapte. Multe vehicule electrice pornesc de obicei în fiecare zi cu o baterie complet încărcată, în timp ce mașinile pe benzină de multe ori nu părăsesc parcarea de acasă cu rezervoarele pline.
EV-blocat-iarna-WEBCAR
Din acest motiv, șoferii de vehicule electrice au șanse mai mari ca încărcarea să fie mai aproape de plin atunci când pornesc.

Deci, ce faci dacă ești blocat într-un EV iarna? Același lucru ca și când ai fi blocat într-un vehicul pe benzină: stai calm, menține căldura la un nivel rezonabil și așteaptă ajutor.

Iar dacă ai niște gustări și apă, raționalizează-le! Vehiculele electrice pot oferi siguranță și confort în cazul unui blocaj în timpul iernii – aceeași marjă de siguranță pe care ai avea-o într-un vehicul pe benzină.

Comandă-ți mașina acum.

Noi rezolvăm toate demersurile administrative
și ți-o aducem la cheie.

Articole asemănătoare