Husele antiderapante Webcar Romania

Husele antiderapante: scapă de problema lanţurilor

Vacanţa de iarnă bate la uşă, iar, dacă plănuieşti să ajungi pe pârtia de schi – ori, pur şi simplu, oaza de linişte din mijlocul naturii –, înseamnă că ai luat în calcul şi achiziţia unui set de lanţuri pentru zăpadă.

Noi însă, credem că există o soluţie mai bună: husele antiderapante.

OK, OK – ştim ce o să spui: lanţurile sunt mai ieftine şi mult mai durabile. Pe de altă parte, trebuie să recunoşti că sunt dificil de montat (mai ales atunci când îngheaţă), iar, în timp, strică anvelopele, articulaţiile suspensiilor şi, mai grav, sistemul de direcţie. De partea cealaltă, husele costă destul de mult şi nu au o viaţă atât de îndelungată, însă o pereche de mâini dibace le pot monta în mai puţin de un minut; totodată, sunt uşoare, compacte, nu uzează anvelopele şi nu deteriorează trenul de rulare.

În plus, husele antiderapante de calitate sunt autorizate de centrele de verificare şi înmatriculare a vehiculelor din numeroase ţări occidentale, iar lista producătorilor auto care le recomadă creşte de la an la an. Devine interesant? Hai să afli mai multe…

Husele antiderapante Webcar Romania

Conceptul AutoSock

Prin 1996, un oarecare norvegian pe nume Bård Løtveit inventa un sistem de sporire a tracţiunii pe zăpadă, având la bază o structură din materiale textile şi… numeroase studii referitoare la aderenţă şi durabilitate. Numele produsului era AutoSock (într-o traducere aproximativă, „Şoseta pentru automobile”), iar potenţialul său a atras atenţia unei companii capabile să închege parteneriate cu experţi din domeniul fabricanţilor de fibre şi materiale textile.

AutoSock a avut nevoie de numai cinci ani pentru a intra pe lista produselor aprobate de TUV (RAR-ul german), 2001 fiind şi anul în care a fost lansată pe piaţa scandinavă. În 2002 a primit aprobarea din partea grupurilor Volkswagen şi BMW, iar, în 2008, versiunea dedicată camioanelor a obţinut certificatul de utilizare ca sistem antiderapant din partea Departamentului de Transport a statului Colorado (SUA).

Un an mai târziu, Cehia şi Slovacia acceptau AutoSock drept o alternativă oficială la lanţurile de iarnă, iar, în 2011, lista fabricanţilor auto care recomandau husa-minune era suplimentată de mărcile Jaguar şi Land Rover (aceasta mai include nume precum Lexus, Honda, Citroen, FIAT, Hyundai, Mazda, Mitsubishi, Nissan, Peugeot, SEAT, Subaru, Toyota sau Volvo).

Până în 2014, de exemplu, producătorii lui AutoSock au comercializat peste două milioane de perechi de asemenea huse, a căror reţetă de fabricaţie a ajuns, totuşi, să difere mult faţă de cea a prototipurilor. Mai exact, de-a lungul timpului, cercetătorii au îmbunătăţit constant calitatea suprafeţei de contact, astfel încât zona de fricţiune maximă (cea care, practic, oferă aderenţă) să aibă o suprafaţă cât mai mare. Şi asta nu doar pe zăpadă, ci şi pe zloată ori gheaţă.

Husele antiderapante Webcar Romania

De mare ajutor au fost microfibrele, astfel încât, pe lângă avantajele menţionate anterior, husele antiderapante AutoSock se mai laudă cu faptul că pot fi curăţate în maşina de spălat, pot fi utilizate pe jantele sensibile la zgârieturi, se pot monta chiar şi pe maşinile unde spaţiul dintre anvelopă şi pasajul roţii este foarte îngust şi, nu în ultimul rând, îmbunătăţesc performanţele sistemelor de securitate active, precum ABS-ul şi ESP-ul. Oh, da, şi sunt reciclabile…

Acuma – la un moment dat, spuneam despre ele că sunt foarte uşor de montat. Clipul inserat la finalul articolului este elocvent în acest sens, dar, totodată, ţine minte trei reguli importante:

  • Opreşte vehiculul într-o zonă plană şi imobilizează-l cu frâna de mână
  • Utilizează husele doar pe gheaţă şi zăpadă, nu şi pe asfalt uscat; de asemenea, scoate-le după ce ai parcat maşina

 

Husele antiderapante Webcar Romania

 

Nu lăsa pe nimeni să stea în spatele maşinii atunci când o urneşti din loc: respectivul poate fi împroşcat cu bucăţi de gheaţă sau pietre aruncate cu mare viteză.

Preţul pentru un set de huse antiderapante AutoSock variază, în funcţie de mărimea roţilor, însă, îţi vine să crezi sau nu, chiar şi alternativa are o… alternativă.

Bonus: Michelin Easy Grip

Sistemul gigantului francez, dezvoltat în colaborare cu Joubert Productions (unul dintre cei mai mari producători de materiale textile tehnice – corzi de bungee jumping, hamuri, plase etc.), este mult mai recent apărut (lansarea pe piaţă a avut loc în 2007); totuşi, ca şi AutoSock, are aprobare din partea TUV, iar, în 2010, a câştigat premiul de produs al anului în Franţa, la categoria Marketing şi Inovaţie.

Ce îl face atât de interesant? Simplu: structura şi designul unic, ce sintetizează calităţile celor două propuneri devenite clasice – lanţurile şi husele antiderapante. Ca şi ultimele, se montează rapid (în jur de două minute), mergând pe acelaşi principiu al benzilor elastice şi al punctelor de centrare; în schimb, fâşia de microfibre este înlocuită de o reţea din materiale speciale (mai exact, fibre aramidice – utilizate, cu precădere, în industria militară şi aerospaţială – poliamidă şi poliuretan), ce imită, într-un fel, tiparul lanţurilor antiderapante.

În plus, la punctele de întâlnire ale „funiilor” sintetice sunt prezente inele din oţel galvanizat (150 în total), ce oferă o aderenţă deosebită la rularea pe drumuri îngheţate. Michelin spune despre Easy Grip că este nu doar extrem de rezistent la „tortura” aplicată de şoselele înzăpezite, ci şi un sistem cu performanţe deosebite în oricare dintre testele de profil: pornire de pe loc, frânare, frânare de urgenţă, control şi stabilitate în viraje. Cumva, îi credem pe cuvânt…

Orice set Easy Grip conţine:

  • o pereche de dispozitive antiderapante,
  • o pereche de mănuşi,
  • un manual de instrucţiuni şi
  • un covoraş pentru protecţia genunchilor, însă preţul solicitat de fabricant este ceva mai mare.

Foarte probabil, îndreptăţit.

Husele antiderapante Webcar Romania

Concluzie

Încă nu a fost inventat dispozitivul antiderapant perfect, dar, la momentul scrierii acestor rânduri, două lucruri sunt certe: 1) în ciuda preţului mai mic, lanţurile sunt cel mai departe de ideal; 2) deşi nu sunt la fel de rezistente, husele oferă sensibil mai multe avantaje în privinţa montării şi exploatării. Mai ales când vorbim despre produse de calitate, aprobate atât de organismele ministerelor de transport, cât şi de cei mai cunoscuţi producători auto.

Totuşi, nu trebuie neglijat şi foarte interesantul sistem Easy Grip, propus de Michelin. Dincolo de faptul că a fost dezvoltat în laboratoarele unuia dintre liderii pieţei de anvelope (aşadar, calitatea este, oarecum, garantată), el înglobează materiale foarte rezistente şi, în plus, oferă o soluţie de tracţiune eficientă pe zonele acoperite cu gheaţă. De-acum, ai minimum două motive să spui adio lanţurilor…

 

Comandă-ți mașina acum.

Noi rezolvăm toate demersurile administrative
și ți-o aducem la cheie.

Articole asemănătoare