Limuzină cu ampatament normal sau lung - Webcar Romania

Limuzină cu ampatament normal sau lung: ghid de achiziţie

Preţuieşte ziua când va trebui să hotărăşti ce sedan de lux urmează să cumperi: indiferent dacă este primul din viaţa ta sau doar un substituent al celui vechi, el semnalează o perioadă de prosperitate financiară de care nu mulţi ajung să se bucure.

Nevoia de a marca un nou statut în clubul oamenilor de business este cât se poate de naturală, dar atenţie – nu scrie nicăieri că trebuie să cheltui mai mult doar de dragul aparenţelor.

Altfel spus, chiar şi un sedan XL trebuie achiziţionat cu cap, astfel încât să corespundă necesităţilor tale şi, evident, să nu trezească regrete ulterioare. Iar una din întrebările cele mai des întâlnite este chiar cea menţionată în titlu: merită să cumperi o limuzină cu ampatament normal sau lung?

Bunul-simţ furnizează un răspuns fără echivoc: dacă vrei să-ţi conduci maşina, atunci vizează un sedan de lux cu o distanţă normală între punţi; în schimb, dacă a venit vremea să laşi şofatul în seama unui profesionist, atunci e normal să maximizezi confortul locurilor din spate, prin alegerea unei limuzine cu ampatament lung.

De cele mai multe ori, însă, decizia nu se determină strict pe baza răspunsului privind păstrarea ori cedarea locului de şofer. Şi asta pentru că, pur şi simplu, clienţii au nevoie de mai multe argumente pro şi contra, în favoarea unei versiuni sau alteia.

Pe care le vom furniza, în cele ce urmează.

 

Echipamente scumpe, pe care foloseşti… sau nu

Acesta este, fără doar şi poate, cel mai important capitol al dezbaterii. Pe care-l începem prin… a fi de acord cu un lucru: de la un anumit nivel, nu doar notorietatea logo-ului etalat pe calandru importă, ci şi gabaritul vehiculului.

Iar limuzinele de lux, din acest punct de vedere, sunt avatarele absolutului.

Limuzină cu ampatament normal sau lung - Webcar Romania

Acuma: pentru că oricum urmează să faci o investiţie serioasă, menită să-ţi amplifice reputaţia şi, nu în ultimul rând, respectul de sine, eşti tentat să mergi pe un “all-in”, plătind mai mult pentru “creme de la creme” – limuzina cu ampatament lung. Ceea ce e OK, dacă eşti împăcat cu gândul că… arunci banii pe fereastră.

Limuzină cu ampatament normal sau lung - Webcar Romania

Vezi tu, ca şi modelele cu ampatament normal, versiunile extra-lungi ale sedanurilor high-end pot fi dotate cu scaune faţă extrem de sofisticate, înglobând nenumărate funcţii ce garantează un confort suprem (reglaje multiple, încălzire, ventilaţie şi, bineînţeles, programe de masaj). 

Totuşi, adevăratul “spectacol” este rezervat celor din spate. Spectacol la care, din perspectiva sarcinii (autoimpuse) de şofer, nu vei asista niciodată.

În primul rând, acolo se duc cei 10-15 cm de ampatament suplimentar, pentru a satisface nevoia de relaxare totală a celui care se aşează pe “scaunul şefului” (poziţionat în diagonală cu locul şoferului). În al doilea rând, toate limuzinele de lux, fie că vorbim despre triumviratul german Audi A8, BMW Serie 7, Mercedes S-Klasse, fie că vorbim despre outsideri precum Jaguar XJ, oferă o serie de facilităţi destinate să transforme confortul în răsfăţ.

De exemplu, pachetul Executive, conceput pentru clienţii lui Audi A8 L, înlocuieşte bancheta tradiţională cu două locuri individuale, care se înclină la unghiul dorit şi asigură funcţii de încălzire, ventilaţie şi masaj. Apoi, ocupantul din dreapta are la dispoziţie un bloc de comenzi, ce-i permite, printre altele, să deplaseze scaunul din dreapta şoferului înspre înainte. Moment în care, din spătarul acestuia, culisează un suport pentru picioare. Efectul? O poziţie de şedere demnă de clasa business.

Tot Executive se numeşte şi dotarea de top a lui Mercedes-Benz S-Klasse LWB (recte, modelul cu ampatament lung), iar cele 43,5 grade ale unghiului la care pot fi reglate spătarele scaunelor din spate (record în clasa de lux) sunt dublate de prezenţa specificaţiei “First-Class”, ce aduce în peisaj o consolă spate cu suporturi termice pentru pahare (acestea păstrează băuturile, după caz, reci sau calde) şi două măsuţe pliante. În sfârşit, pachetul Chauffeur pune cireaşa pe tortul celei mai bune maşini din lume, permiţând deplasarea scaunului din dreapta şoferului cu 77 mm înspre în faţă, în vederea degajării spaţiului pentru picioare.

Relatările anterioare – cu mici diferenţe de natură cantitativă şi, pe alocuri, calitativă – se repetă şi în cazul altor limuzine de lux cu ampatament lung. În plus, nu trebuie uitat divertismentul asigurat de cele mai moderne sisteme multimedia, atât de important în prevenirea stresului specific călătoriilor de durată.

Limuzină cu ampatament normal sau lung - Webcar Romania

​Divertisment de care, de pe scaunul şoferului, nu numai că nu te vei bucura, dar pentru care vei achita un supliment bănesc deloc neglijabil.

Desigur, există întotdeauna alternativa second-hand, unde devalorizarea, suportată de primul client, micşorează vădit atât costurile de achiziţie, cât şi diferenţele de preţ dintre versiuni; totuşi, aceste discrepanţe , mai ales în cazul unor maşini foarte bine dotate (pe care, de altfel, le şi recomandăm), păstrează un nivel suficient de ridicat încât să nu poată fi ignorate.

Limuzină cu ampatament normal sau lung - Webcar Romania

Încă ceva!

Ca individ ce doreşte să cumpere şi să conducă un Audi A8 cu ampatament lung, va trebui să alegi care dintre partenerii de drum se va bucura de mai mult confort.

Motivul?

Pe lângă faptul că se supune “capriciilor” celui aşezat în spate, persoana desemnată să ocupe locul din dreapta ta va trebui să accepte faptul că scaunul nu-i oferă un confort similar (acesta culisează pe o cursă mai scurtă decât cea a scaunului pentru şofer).

De asemenea, între A8 şi A8L există o diferenţă de 4,3 cm, în favoarea primului, la nivelul spaţiului dedicat capetelor celor din faţă. Complet nesemnificativă pentru un client de statură normală şi chiar înaltă, ea poate conta în cazul în care, să presupunem, ai ocupat, cândva, postul de pivot în echipa de baschet a liceului.

Trecem la proba conducerii…

Mai mult nu înseamnă întodeauna mai bine

Înainte de toate, să ne lămurim: limuzinele de lux nu sunt făcute să “croşeteze” traficul cu agilitatea unei gazele. Adevăratul lor talent, ca şi în cazul coupe-urilor de tip “grand tourer”, iese la iveală în timpul călătoriilor vaste, efectuate într-un ritm alert. ​

Altfel spus, sunt capabile să ofere un confort inegalabil.

Dar, la nevoie, trebuie să livreze genul de reprize care permit depăşirea unui tir, ba chiar şi a două.

Și asta fără a-ți crea nici un fel de emoţii negative.

Limuzină cu ampatament normal sau lung - Webcar Romania

Totuşi, nu puţini sunt aceia care cer mai multă manevrabilitate de la o astfel de maşină şi, ca atare, pe lângă motoare puternice, producătorii oferă şi dotări iniţial dezvoltate pentru automobile cu tentă sportivă (de exemplu, programe sport pentru direcţii, transmisii şi suspensii).

Dacă te numeri printre aceşti oameni, atunci e limpede că vrei să-ţi conduci maşina şi, totodată, că nu ai nevoie de “balast”. Respectiv, de acele kilograme care, din păcate, vin “la pachet” cu orice sedan LWB.

Limuzină cu ampatament normal sau lung - Webcar Romania

De altfel, e doar logic: mai “multă” maşină înseamnă o greutate mai mare, cu consecinţele de rigoare în plan dinamic. Inerţia maselor este o proprietate fizică care nu poate fi anihilată, iar o limuzină de lux XXL, croită pentru a livra un confort desăvârşit, se va lăsa mai greu convinsă să intre în “modul sport”.

Totodată, să nu uităm: Audi A8, Mercedes-Benz S-Klasse şi Jaguar XK, indiferent de ampatament, oferă suspensii pneumatice la nivelul ambelor punţi; deci, variantele “scurte” sunt veritabile produse de tip “2-în-1”, unde relaxarea şi plăcerea sunt ingredientele unui mix destul de omogen.

În sfârşit, şofând un model cu o distanţă mai mare între punţi înseamnă nu doar acceptarea unui “partener” de drum mai letargic, ci şi mai multe bătăi de cap în locurile unde 15 cm în plus contează: în parcările aglomerate sau strâmte, precum şi pe aleile marilor oraşe.

Crede-ne, în astfel de momente, îţi vei dori să fie altcineva la volan…

 

Concluzie

Când imaginea devine principalul promotor al succesului, achiziţia unui sedan de lux se impune ca o condiţie sine qua non a formării şi consolidării reputaţiei. Totuşi, nu este mai puţin adevărat că, până şi în această anticameră a exclusivităţii, trebuie să alegi doar acele lucruri care-ţi aduc gradul maxim de satisfacţie.

Limuzină cu ampatament normal sau lung - Webcar Romania

Mulţumită acestui ghid, când va veni timpul să comanzi o limuzină cu ampatament normal sau lung, vei şti, prin prisma argumentelor anterior prezentate, pe care trebuie să o alegi.

De fapt, e simplu: cumpără tot ce este mai bun, dar numai dacă îţi şi foloseşte.

Comandă-ți mașina acum.

Noi rezolvăm toate demersurile administrative
și ți-o aducem la cheie.

Articole asemănătoare